Previous Page  6 / 42 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 6 / 42 Next Page
Page Background

regelmatig gesprekken met de leerlingen

te voeren om te weten wat er leeft en

speelt

aan te geven dat het heel belangrijk is

dat ouders en leerlingen ook samen over

schoolse zaken praten

1.6 De teamleden realiseren zich dat

de onderlinge verhoudingen binnen

het team mede bepalend zijn voor

de leeromgeving van het kind

Dit blijkt uit:

de openheid die we uitstralen

de saamhorigheid die we hebben

de manier waarop contact wordt

onderhouden en waarop wordt

gecommuniceerd

oplossingsgericht werken

het open en passend tegemoet

treden van personen en situaties

het bieden van ontwikkelingsperspectief

het creëren van een prettige sfeer

het hebben van positieve en realistische

verwachtingen van zichzelf en anderen

1.7 De school realiseert naast

scholing ook vorming en ont-

wikkeling

Dit wordt zichtbaar gemaakt door:

elkaars mogelijkheden zien, uitgaan

van dat wat mogelijk is

het hebben van positieve en realistische

verwachtingen van elkaar

elkaar te willen aanvullen

elkaar te accepteren

elkaar te willen (bij-)sturen

elkaar te stimuleren zelf te kiezen,

niet voor een ander

uit te gaan van ieders goede

bedoelingen

positief te blijven als iets mislukt

het gericht zijn op succes behalen en de

positieve ervaring daarvan beleven

Indien nodig zal een beroep worden

gedaan op de hulp van interne en/of

externe medewerkers.

Ouders en leraren hebben vertrouwen in

de ontwikkeling van het kind, waardoor

het kind met al haar/zijn (on)mogelijkheden

en talenten aanvaard wordt. We accepteren

het kind zoals het is.

6

Schoolgids De Eendracht | 2016 - 2017